 |
WIEDŹMIN: GRA WYOBRAŹNI forum poświęcone grze fabularnej wiedźmin gra wyobraźni
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gieferg
Administrator
Dołączył: 04 Lut 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:08, 07 Lut 2019 Temat postu: Pancerze |
|
|
Spotykałem się niejednokrotnie z opiniami o tym, że pancerze w Wiedźminie za mało dają i z pomysłami by podnieść ilośc wyparowań, żeby było bardziej realistycznie - owszem, ich zwiększenie byłoby może i bardziej realistyczne, ale totalnie niegrywalne. Już na standardowych zasadach gość w pełnej zbroi (czyli przeszywanica+kolczuga+płyta), odejmowął od obrażeń 6 i walki z tego typu przeciwnikami bardzo się przeciągały. Zwiększenie wyparowań jak to niektórzy proponowali sprawiałoby, że na rozstrzygnięcie takiego pojedynku traciłoby się jeszcze więcej czasu. A teraz załóżmy, że w scenariuszu dojdzie do walki gdzie tłucze się większa ilość takich zakutych w stal wojowników...
Pozostaje więc zadać sobie pytanie - chcemy sensownie pograć, czy bawić się w symulator ciężkozbrojnego rycerza. Jesli to drugie, go for it, zwiększajcie wyparowania
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gieferg dnia Czw 10:08, 07 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ignis
Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 22:42, 23 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
A to i ja wrzucę swoje trzy grosze, co tam. Trochę się interesowałem "okołośredniowiecznymi" sposobami walki i prowadzenia bitew. Dlatego zaproponuję swoje rozwiązanie, które myślę, że jest realistyczne i sprawne.
Pełna zbroja płytowa daje tyle wyparowań, że zwykłym atakiem mieczem/włócznią/strzałem z łuku nic nie jesteś w stanie zrobić. I, z tego co wiem, to jest jak najbardziej realistyczne.
Co jeśli chcesz pokonać przeciwnika w pełnej płycie? Stosujesz rozwiązanie poprawne historycznie, czyli:
1) Nie walczysz mieczem
Miecz był bronią przeznaczoną do walki z nieopancerzonym/lekko opancerzonym przeciwnikiem. "Średnią" bronią przeciwpancerną były topory, "dedykowaną" bronią przeciwpancerną młoty bojowe lub buławy. Mielibyśmy więc trzy kategorie broni:
a) miecze - zadają spore obrażenia i można się nimi dobrze bronić
b) topory - zadają spore obrażenia (może nawet większe niż miecze), mają bonus przeciw wyparowaniom (albo i nie, ale dobrym rzutem na obrażenia można by przebić pancerz), ale są słabe w obronie*
c) młoty bojowe i buławy - zadają małe obrażenia ale mają duży bonus przeciw wyparowaniom oraz są słabe w obronie*
*Słabe w obronie = zamiast Giefergowego "nie można tą bronią parować" (co mi się wydaje zbyt ekstremalne) dałbym -1 do obrony parowanie oraz można parować tylko 1 atak na rundę zamiast 2. Dlatego (adekwatnie historycznie) byłyby to bronie do używania z tarczą (albo też w pełnej płycie).
Myślę, że wdrożenie takich zasad nie skomplikowałby gry w ogóle, ale dodałoby realizmu i strategicznego wyboru broni zależnie od sytuacji i przeciwnika.
2) Walczysz mieczem, ale używasz trudnych technik
Jeśli walczysz mieczem przeciwko opancerzonemu przeciwnikowi, to masz ostro przej*bane. Bycie lepszym szermierzem to za mało, żeby wygrać. Musisz do tego umieć walczyć przeciwko takiemu przeciwnikowi. Musisz znać przynajmniej jedną z dwóch metod walki.
a) Omijasz pancerz - czyli atakujesz miejsc nie chronione przez pancerz: pod pachę, od dołu pod płytę, czy części ciała, na które przeciwnik pancerza nie założył (najczęściej nogi) etc. Jest to oczywiście bardzo trudne, wystawiasz się na kontratak, a nawet jak się uda, to prawdopodobnie musisz jeszcze przebić się przez przeszywanicę (+ ewentualną kolczugę) pod spodem.
b) Walczysz mieczem jak buławą - jak pierwszy raz usłyszałem o tym sposobie walki, to myślałem, że to żart. Jednak jeśli jesteś w tak beznadziejnej sytuacji, jak walka mieczem przeciwko pełnej płycie, to robisz co możesz, żeby wygrać. W tym wypadku: trzymasz swój miecz za ostrze, a uderzasz przeciwka głowicą albo jelcem. Oczywiście trzeba dobrze opanować tę technikę walki, by umieć zadać celny, a razem silny cios.
3) Uciekasz/poddajesz się.
Nie każdego przeciwnika jesteś w stanie pokonać.
Co myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ignis dnia Sob 22:42, 23 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gieferg
Administrator
Dołączył: 04 Lut 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:53, 24 Lut 2019 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Pełna zbroja płytowa daje tyle wyparowań, że zwykłym atakiem mieczem/włócznią/strzałem z łuku nic nie jesteś w stanie zrobić. I, z tego co wiem, to jest jak najbardziej realistyczne |
I całkowicie niegrywalne, zważywszy na to, że miecz to zawsze był standard, używało go jakieś 90% postaci graczy i nikt nie będzie ze sobą taszczył topora tylko na "specjalne okazje". Nie jestem zwolennikiem aż takiego realizmu w mechanice, który zaburza płynny przebieg rozgrywki. Podręcznikowe wyparowania sprawdzały się w praktyce bez zarzutu. Owszem, można by dać zbroi super-hiper wyparowania, ale wtedy musiałyby temu towarzyszyć większe karne modyfikatory dla użytkownika zbroi - za ich sprawą wzrosłyby z kolei obrażenia zadawane przy pomocy dodatkowych sukcesów, więc w praktyce sytuacja nie zmieniałaby się aż tak bardzo, za to byłoby więcej liczenia, więcej modyfikatorów itp. A temu mówię stanowcze nie.
Natomiast godna rozważenia byłaby modyfikacja odnośnie broni "słabych w obronie".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gieferg dnia Nie 15:56, 24 Lut 2019, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|