Forum WIEDŹMIN: GRA WYOBRAŹNI Strona Główna WIEDŹMIN: GRA WYOBRAŹNI
forum poświęcone grze fabularnej wiedźmin gra wyobraźni
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pancerze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIEDŹMIN: GRA WYOBRAŹNI Strona Główna -> O mechanice
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gieferg
Administrator



Dołączył: 04 Lut 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:08, 07 Lut 2019    Temat postu: Pancerze

Spotykałem się niejednokrotnie z opiniami o tym, że pancerze w Wiedźminie za mało dają i z pomysłami by podnieść ilośc wyparowań, żeby było bardziej realistycznie - owszem, ich zwiększenie byłoby może i bardziej realistyczne, ale totalnie niegrywalne. Już na standardowych zasadach gość w pełnej zbroi (czyli przeszywanica+kolczuga+płyta), odejmowął od obrażeń 6 i walki z tego typu przeciwnikami bardzo się przeciągały. Zwiększenie wyparowań jak to niektórzy proponowali sprawiałoby, że na rozstrzygnięcie takiego pojedynku traciłoby się jeszcze więcej czasu. A teraz załóżmy, że w scenariuszu dojdzie do walki gdzie tłucze się większa ilość takich zakutych w stal wojowników...

Pozostaje więc zadać sobie pytanie - chcemy sensownie pograć, czy bawić się w symulator ciężkozbrojnego rycerza. Jesli to drugie, go for it, zwiększajcie wyparowania Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gieferg dnia Czw 10:08, 07 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ignis




Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:42, 23 Lut 2019    Temat postu:

A to i ja wrzucę swoje trzy grosze, co tam. Smile Trochę się interesowałem "okołośredniowiecznymi" sposobami walki i prowadzenia bitew. Dlatego zaproponuję swoje rozwiązanie, które myślę, że jest realistyczne i sprawne.

Pełna zbroja płytowa daje tyle wyparowań, że zwykłym atakiem mieczem/włócznią/strzałem z łuku nic nie jesteś w stanie zrobić. I, z tego co wiem, to jest jak najbardziej realistyczne.
Co jeśli chcesz pokonać przeciwnika w pełnej płycie? Stosujesz rozwiązanie poprawne historycznie, czyli:

1) Nie walczysz mieczem
Miecz był bronią przeznaczoną do walki z nieopancerzonym/lekko opancerzonym przeciwnikiem. "Średnią" bronią przeciwpancerną były topory, "dedykowaną" bronią przeciwpancerną młoty bojowe lub buławy. Mielibyśmy więc trzy kategorie broni:
a) miecze - zadają spore obrażenia i można się nimi dobrze bronić
b) topory - zadają spore obrażenia (może nawet większe niż miecze), mają bonus przeciw wyparowaniom (albo i nie, ale dobrym rzutem na obrażenia można by przebić pancerz), ale są słabe w obronie*
c) młoty bojowe i buławy - zadają małe obrażenia ale mają duży bonus przeciw wyparowaniom oraz są słabe w obronie*
*Słabe w obronie = zamiast Giefergowego "nie można tą bronią parować" (co mi się wydaje zbyt ekstremalne) dałbym -1 do obrony parowanie oraz można parować tylko 1 atak na rundę zamiast 2. Dlatego (adekwatnie historycznie) byłyby to bronie do używania z tarczą (albo też w pełnej płycie).
Myślę, że wdrożenie takich zasad nie skomplikowałby gry w ogóle, ale dodałoby realizmu i strategicznego wyboru broni zależnie od sytuacji i przeciwnika.

2) Walczysz mieczem, ale używasz trudnych technik
Jeśli walczysz mieczem przeciwko opancerzonemu przeciwnikowi, to masz ostro przej*bane. Bycie lepszym szermierzem to za mało, żeby wygrać. Musisz do tego umieć walczyć przeciwko takiemu przeciwnikowi. Musisz znać przynajmniej jedną z dwóch metod walki.
a) Omijasz pancerz - czyli atakujesz miejsc nie chronione przez pancerz: pod pachę, od dołu pod płytę, czy części ciała, na które przeciwnik pancerza nie założył (najczęściej nogi) etc. Jest to oczywiście bardzo trudne, wystawiasz się na kontratak, a nawet jak się uda, to prawdopodobnie musisz jeszcze przebić się przez przeszywanicę (+ ewentualną kolczugę) pod spodem.
b) Walczysz mieczem jak buławą - jak pierwszy raz usłyszałem o tym sposobie walki, to myślałem, że to żart. Jednak jeśli jesteś w tak beznadziejnej sytuacji, jak walka mieczem przeciwko pełnej płycie, to robisz co możesz, żeby wygrać. W tym wypadku: trzymasz swój miecz za ostrze, a uderzasz przeciwka głowicą albo jelcem. Oczywiście trzeba dobrze opanować tę technikę walki, by umieć zadać celny, a razem silny cios.

3) Uciekasz/poddajesz się.
Nie każdego przeciwnika jesteś w stanie pokonać.

Co myślicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ignis dnia Sob 22:42, 23 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gieferg
Administrator



Dołączył: 04 Lut 2019
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:53, 24 Lut 2019    Temat postu:

Cytat:
Pełna zbroja płytowa daje tyle wyparowań, że zwykłym atakiem mieczem/włócznią/strzałem z łuku nic nie jesteś w stanie zrobić. I, z tego co wiem, to jest jak najbardziej realistyczne


I całkowicie niegrywalne, zważywszy na to, że miecz to zawsze był standard, używało go jakieś 90% postaci graczy i nikt nie będzie ze sobą taszczył topora tylko na "specjalne okazje". Nie jestem zwolennikiem aż takiego realizmu w mechanice, który zaburza płynny przebieg rozgrywki. Podręcznikowe wyparowania sprawdzały się w praktyce bez zarzutu. Owszem, można by dać zbroi super-hiper wyparowania, ale wtedy musiałyby temu towarzyszyć większe karne modyfikatory dla użytkownika zbroi - za ich sprawą wzrosłyby z kolei obrażenia zadawane przy pomocy dodatkowych sukcesów, więc w praktyce sytuacja nie zmieniałaby się aż tak bardzo, za to byłoby więcej liczenia, więcej modyfikatorów itp. A temu mówię stanowcze nie.

Natomiast godna rozważenia byłaby modyfikacja odnośnie broni "słabych w obronie".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gieferg dnia Nie 15:56, 24 Lut 2019, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WIEDŹMIN: GRA WYOBRAŹNI Strona Główna -> O mechanice Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin